angie

Angelica Olofsson

Annons

Mitt barn kunde ha kvävts

Då Jollyroom inte tänker ta större ansvar över sina egna produkter så känner jag mig rätt skyldig att göra det här offentligt, jag skulle inte kunna ha något så stort på mitt samvete och veta att jag åtminstone kunde ha varnat andra föräldrar.

Jag har letat som en galning efter en åkpåse till Lucas och hade äntligen hittat den jag ville ha, Jollyrooms egna Petite Chérie Paloma Grey, som såg så mysigt ut och som jag tyckte var otroligt fin. Igår hämtade jag ut den och redan första gången han satt i den så var olyckan på väg att hända. Lucas, 5 månader gammal, lyckades pilla upp ena knappen och var på väg med den till munnen innan jag hann stoppa honom. Några sekunder senare så hade min son kunnat ha kvävts på deras åkpåse med extremt bristande kvalitet.

Så efter att ha försökt prata med Jollyroom och blivit hänvisad till att maila en nonchalant chef som tydligen inte pratar i telefon, så väljer jag att varna andra när de själva inte alls tar den här situationen seriöst. Ingenting borde vara viktigare än våra barns säkerhet och det är mitt ansvar som förälder att varna er andra.

image

jolly

Kommentarer
angie

Kommentera

  1. angie
    angie

    Ja, det borde verkligen återkalla alla sina åkpåsar och gå in på djupet vad som är fel med just de och säkra kvaliteten. Men tyvärr verkar de inte hända. Jag har delat mitt inlägg på facebook, så det har nått ut till en del personer och det verkar ha varit mycket problem med både Petite Cherie och Beemoo. Läskigt att Jollyroom inte bryr sig mer om sina egna produkter. Jag har tänkt ta det vidare till konsumentverket om det inte väljer att återkalla de själva.

  2. Stina

    Jag köpte också en av dem dock ej samma märke utan ngn som hette Acta Gracco Cocoon tror jag. Första gången ramlade en två cm lång knapp av….

  3. angie
    angie

    Det verkar vara väldigt många det händer! Flera har sagt det på facebook nu också, helt katastrofalt ansvarslöst att dem inte återkallar åkpåsen!!

  4. Joakim

    Jag kan meddela att samma sak hände med vår åkpåse av samma modell som vi köpte från Jollyroom. Vi skickade tillbaka den efter mycket strul med Jollyrooms kundtjänst.

    Mvh Joakim

Annons
stats